Halvårsrapport fra Jørgen og Ingar

Jørgen Dahle og Ingar Kiplesund har trent og konkurrert hardt siste halvår, og har nå kommet med sine rapporter på det som har skjedd så langt i 2018.

Trolla IL gav før nyttår individulle medlemmer muligheten til å søke om sponsing, der idrettene måtte være av individuell karakter og utøver må vise til resultater på minst kretsnivå eller høyere. Mange individuelle idretter har ikke samme mulighetene for sponsing slik lagidretter har.

Jørgen Dahle driver med motocross og har gitt oss følgende tilbakemelding på det som har skjedd.

Så langt har det gått bra denne sesongen. Det er kjøring hver helg og lite fritid. I MidtNorsk Mesterskap har det vært 2 runder og 2 igjen. Jeg ligger på 2 plass der nå, meget fornøyd med det. Det har vært 2 runder i NM, 1 igjen. Der lå jeg som nr 4 etter første runde, men hadde litt stang ut i 2 runde, og havnet nede på 7 plass. Håper på topp 5 etter siste runden. I Østlandscupen ligger jeg på 3 plass foreløpig etter 3 runder. Satser på økende progresjon fremover.

Ingar Kiplsund har vi sponset tidligere og gjør det også i 2018. Ingar er norges beste lengdehopper i friidrett. Her er Ingar sin rapport fra det som har skjedd så langt.

I skrivende stund (10.aug) er jeg på veg til Gävle og Nordisk U23 mesterskap. Sesongen så langt har gått ganske bra, ikke helt etter planen, men det er en del av læringsprosessen. Så langt har jeg hoppet 7,53 meter både i USA og hjemme her i Norge. Kjenner at prosessen med å flytte til og hjem fra USA har tatt på, og kroppen er sliten av konkurranser og reising. Neste helg er det NM i Byrkjelo, det har vært hovedmålet siden jeg kom hjem! Gleder meg veldig til å kjempe om og bli norsk mester. Etter NM blir det studier og trening i høst og satsing mot EM innendørs i vinter og sesongen neste år! Par bilder fra USA under.

Ingar fra NM i 2018